Vodafone případová studie

JAK VYTĚŽIT Z TRÉNINKU VÝRAZNÝ RŮST KPI
PŘÍPADOVÁ STUDIE VODAFONE

flottaceges

BYZNYS SITUACE

Vodafone je jednou ze společností, kde tréninky a vzdělávání jsou interní součástí firemní strategie. Jak je uvedeno ve Vodafone strategii: „Jako vedoucí společnost na trhu telekomunikací považujeme neustálý rozvoj našich manažerů, kolegů a prodejců za značně důležitý. Naše komplexní tréninkové programy jsou pravidelně pořádány na základě ročního plánu.“ Následující případová studie popisuje komplexní prodejní rozvojový program, který byl navržen a realizován společností DEVELOR.

Vodafone zahájilo výběrové řízení s cílem najít nejvhodnějšího dodavatele pro rozvoj prodejců Vodafone prodejen (přímý kanál). Zadání výběrového řízení bylo formulováno jako pokračování tréninkového programu z minulého roku s podobnými cíly. Společnost do výběrového řízení pozvala předchozího dodavatele společně s dalšími potenciálními partnery.

Na konci několika úrovňového výběrového procesu volba klienta padla na Develor. Nejdůležitější body jejich rozhodování byly znalost prodeje navržených odborníků, inovativní přístup a hlavně závazek Develor zvýšit konkrétní byznys KPI nastavené Vodafonem.

Navrhovaná metodologie byla pro Vodafone nová a dříve ji zatím nepoužívali, nicméně rozhodli se pro revoluční přístup Develor expertů.

PROGRAM BYL DOBŘE STRUKTUROVÁN A VÝBORNĚ BYL VYBALANCOVÁN POMĚR MEZI TEORIÍ A NÁCVIKEM. ZÍSKAL JSEM NÁVOD, JAK BÝT V PRODEJI ÚSPĚŠNĚJŠÍ. ŠKOLITELKA BYLA VELMI KVALITNÍ A SDÍLELA S NÁMI ZKUŠENOSTI, KTERÉ JI VEDLY K ÚSPĚCHU. A TO JE CESTA, KTEROU SE I MY POTŘEBUJEME VYDAT. BYLO TO VÝBORNÝ PROGRAM.

ŘEŠENÍ

Pokud se o Develor řešení chcete dozvědět více, kontaktujte nás na: info.czech@develor.com

 

VÝSLEDKY A HODNOCENÍ

Na základě zpětné vazby získané od účastníků a jejich přímých manažerů byla výborně hodnocena příprava, trenérské dovednosti a obecný byznys přístup trenérů a konzultantů zahrnutých do projektu.  Celkové hodnocení tréninků bylo 9.12 a vysokých 9.72 bodů za profesionalitu trenérů.

Ještě důležitější však bylo vědět, do jaké míry bylo možné splnit nastavené byznys cíle, které nejlépe charakterizují hodnotu, kterou program vytvořil. Konec konců Develor se nezavázal pouze k udržitelnému rozvoji prodejců a manAžerů, ale jako výsledek programu jsme také očekávali výrazný nárůst Vodafone byznysu.

V průběhu fáze školení ukazoval vybraný ukazatel prodeje (zaměřený na data) neustálý růst a během nejdůležitějšího období z pohledu měření, což je první čtvrt rok nového roku, průměr tohoto období přesáhl očekávání.

Co se týká KPI, dosáhli jsme 87-mi % nárůst v prodeji mobilního internetu – místo plánovaných 30-ti %. Toto se stalo jenom díky absolvování půlročního profesiálně připraveného a vedeného komplexního programu, který sbořil stará paradigmata tréninkových kurzů.

Tento nárůst a vytvořená hodnota mluví sama za sebe, nicméně nebylo by to možné bez spolupráce a spojení sil obou stran.