Zavřít    

    DEVELOR Czech s.r.o.
    Korunní 2569/108
    101 00 Praha

    Všechny kontakty
    Kontaktujte nás    
    • Leadership a manažment
    • Postoj a nastavení mysli
    • Prodej, péče o zákazníka a vyjednávání
    • Osobní produktivita a komunikace
    • Budování týmu a spolupráce
    • Diverzita, rovnost a inkluze
    • Hodnocení a diagnostika
    • HR konsultink a koučink
    • Všechny služby
    Individuální diagnostika

    360° Zpětná vazba

    Individuální diagnostika

    Development Centrum (DC)

    Individuální diagnostika

    Assessment Centrum (AC)

    Organizační diagnostika

    Happy At Work

    Organizační diagnostika

    Analýza firemní sítě (CX-Ray)

    Nalezeno v službách a řešení

    • Napište prosím alespoň 3 znaky do vyhledávání.
    Projít všechny služby

    Najít ve zdrojích

    • Napište prosím alespoň 3 znaky do vyhledávání.
    Prohlédnout všechny zdroje

    Odevšad se na nás valí informace, jak se zodpovědně chovat s ohledem na naše zdraví a zdraví ostatních. O tom, jak zvládat výzvy HOME OFFICE, se však mnoho nemluví…

     

    Jak vnímáme home-office (práci z domu)?

    Dovolte mi použít metaforu Deníku nadějného Kysučana v podání pana Krause, když se octneme v situaci, která se nám na začátku může zdát skvělá, ale v průběhu zjistíme, že všeho moc škodí…

     

    Home-office dlouhodobě

    V prvních dnech to může být relativně fajn věc. Ne všichni, kteří v tomto režimu momentálně fungují, však mají s prací z domova zkušenosti. Zejména, pokud si neumíme představit, kdy se vrátíme do „normálu“.

    Mnozí si home-office představují jako zábavnější variantu běžného pracovního dne: vstaneme kdy chceme, věci uděláme kdy chceme a celé to v pohodě zvládneme v pyžamu.

    Přitom stihneme ještě hromadu věcí v domácnosti, které jsme dosud nestíhali a možná do toho propašujeme i kus zábavy.

    Pokud jste zatím fungovali podobně, je čas udělat malé úpravy, dříve než to bude mít nežádoucí následky.

     

    Jak se v tom neutopit – 7 tipů jak pracovat z domu

    1. Nezůstávejte v pyžamu

    Pyžamo je určeno na spaní. Pokud v něm zůstanete celý den, váš mozek se nastaví na relax a vaše efektivita bude mít klesající tendenci. Samozřejmě, ani druhý extrém nebude velmi funkční. Není zábavné ani pohodlné, sedět doma celý den za počítačem v saku a kravatě. Pokud však máte virtuální pracovní setkání s klientem, tak to hodinku zvládnete i v kostýmu či v košili.

    2. Vytvořte si „pracovní koutek“

    Podobně, jako v předchozím bodu je naše nastavení mysli ovlivněno prostředím. Pokud pracujete u zapnuté televize, z postele, či z krásné terasy, bude vaše mysl rozptylována a zhorší vaši soustředěnost na práci. Samozřejmě pro ty, kteří pracují spolu s celou rodinkou, bude těžší najít si nerušené pracovní místo. V každém případě se o to pokuste.

    3. Vyhraďte si čas a vstupte do role, kterou právě plníte

    Často se ocitáte ve vícenásobné roli (zaměstnanec, matka/otec, učitel, kuchař …). Pokud musíte v 10 hodin odevzdat práci, tak se před 10 hodinou věnujte práci a učení se s dětmi si v ten den naplánujte až potom. Děti ocení stanovený rozvrh – ve škole ho mají také.

    4. Nastavte si cíle a rutiny, naplánujte úlohy

    A dodržte je! Jinak to nepůjde. Jsou dva typy lidí: jedni, kteří pracují příliš mnoho (s rizikem vyhoření) a druzí, kteří pracují málo (nejčastější důvod je prokrastinace). Plánování úloh či rutiny pracovního dne pomáhají v tom, abyste nesklouzli do jednoho nebo druhého extrému.

    Rutina pravidelného času vstávání, usínání a organizace dne, výrazně pomáhá být dlouhodobě efektivním a zdravějším, nejen na home-office.

    5. Komunikujte, podívejte se na věci z nadhledu a respektujte se navzájem

    Nezapomeňte na efektivní sdílení věcí s kolegy. Týmu mohou  pomoci manažeři, ale tým musí spolupracovat.

    • Ranní Huddle (virtuální porada) může být skvělým začátkem dne, nebo jej může zcela zruinovat. My si při ranní kávě řekneme, komu se co včera podařilo a čemu se dnes bude věnovat. Mnohokrát se přitom i dobře pobavíme a nastavíme se na výzvy dne. Vše ve stanoveném časovém limitu a podle dohodnutého postupu.
    • E-maily – pište je ještě efektivněji než dosud. Nikdo nečte všechny maily a má to několik důvodů. (TO, CC, BCC – určují, kdo se má mailem opravdu zabývat, komu ho posíláte jen informativně a pod.).
    • Telefonáty – promyslete si co, kdy, komu, ať nevoláte každou chvíli a v nevhodný čas. Pokud to jde, řešte vybrané věci přes telekonferenci, přes web a hlavně, zapněte si při tom kamery. Zlepší to komunikaci (zapínáte tím další komunikační kanál). Budete také mít pocit větší společenské interakce.
    • Komunikace obecně – mluvte k lidem jejich jazykem, jejich stylem, chovejte se k nim tak, jak by to chtěli oni, ne jak to chcete vy.
    • Zpětná vazba – pokud si nejste jisti, zda věci děláte tak jak se očekává, aktivně si vyžádejte zpětnou vazbu. Pokud vidíte, že některý kolega/kolegyně potřebuje pomoci, zpětnou vazbu poskytněte vy – je to dar, pomůže vám být ještě lepšími.

    6. Nejen prací živ je člověk

    Do svého dne zařaďte i věci, které se netýkají přímo vaší práce. Je to fajn psychohygiena. Naučte se a vyzkoušejte si něco nového, přečtěte si něco co vás zajímá, podívejte se s rodinou na nějaký film, zahrajte si společenskou hru, udělejte něco dobrého pro jiné …

    7. Učte se a rozvíjejte své dovednosti i na home-office

    Kdybyste potřebovali svou pozornost obrátit i jinde – pro rozvoj vašich dovedností, klidně se na nás obraťte s vašimi otázkami. Možná je právě řešíme na otevřeném virtuálním tréninku, webináři, nebo umíme pomoci i osobním virtuálním koučinkem nebo radou.

     

    Autorka: Kinga Novotná, konzultantka

    Zvládejte hybridní operace

    Zanechte váš e-mail a získejte nejnovější elektronickou knihu nabitou testovanými tipy, jak pracovat v hybridním týmu.


      Související články