Mapování cesty zaměstnance je strukturovaný proces, kdy si vizuálně popisujeme celkovou zkušenost ve všech fázích interakce se společností, ať už z pohledu uchazeče o práci nebo zaměstnance. Cesta je komplexním pohledem na celý životní cyklus zážitků/ zkušeností, kterými zaměstnanec/ uchazeč prochází. Od prvního střetu se společností, přes nespokojenost v práci, až po odchod ze společnosti.
Náš přístup k mapování cesty zaměstnance se zaměřuje na:
1. Zkušenosti, které by uchazeč/ zaměstnanec chtěl od společností získat.
2. To, co chce organizace potenciálnímu i stávajícímu zaměstnanci poskytnout.
Pomocí cesty můžeme snadno vyhodnotit a vylepšit aktuální fungování z pohledu životního cyklu zaměstnance. Během projektu hledáme odpověď na otázku: „Jsou naše procesy a postupy ve vztahu k lidem atraktivní a poutavé?”
První fáze je zaměřena na hodnocení aktuálního stavu, kdy upřímně a přímo hodnotíme zkušenosti zaměstnanců. Sledujeme při tom 4 fáze cesty uchazeče a zaměstnance. Ve druhé fázi designujeme požadovaný stav, kdy se snažíme implementovat všechny věci, přinášející okamžitý prospěch a také strategické projekty.
Jako v každém konzultačním projektu, i zde o úspěchu rozhoduje implementace. Můžeme vytvořit vynikající nápady, které „ jen vložíme do šuplíku” nebo vytvoříme takovou hodnotovou propozici pro zaměstnance, která naše snahy přetaví do výjimečné reality pro každého, kdo pro společnost pracuje nebo bude pracovat.
Trvání
- 4 – 6 týdnů na mapování cesty (pokud jsou již vytvořeny osobnosti zaměstnance a hodnotová propozice pro zaměstnance)
- 8 – 12 týdnů na mapování cesty (pokud dříve nerealizoval žádný projekt zaměřený na branding společnosti)
- 3 – 6 měsíců na podporu provádění (volitelné)
Pracujeme na LEAN principech, žádný den nestráví zbytečnými činnostmi. Celý projekt zabírá 3 – 10 dní workshopů, s účastí zástupců společnosti.
Máme standardizovaný, osvědčený a otestovaný proces mapování cesty zaměstnance (MCZ), který vždy plně přizpůsobíme konkrétním požadavkům a specifikům společnosti.
Naše zaměření je interní i externí, MCZ řídí nejen náborové aktivity (přilákání talentů), ale i udržení a angažovanost stávajících zaměstnanců. Šetříme vám náklady a zvyšujeme efektivitu náborového marketingu. Jsme schopni výsledky projektu znovu použít v jiných útvarech společnosti nebo rozšířit projekt na jiná místa a krajiny.