[vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]
Kvůli aktuální světové pandemii se tisíce lidí ocitlo v situaci, kdy musí pracovat z domu. Mnoho manažerů, kteří za normálních okolností sedí v kanceláři s kolegy tak ze dne na den čelí výzvám, souvisejícím s řízením lidí pracujících na dálku.
[/vc_column_text] [vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]
Pro mnohé to může být děsivé, zvláště pokud předtím virtuální týmy nevedly. I proto s vámi sdílíme několik osvědčených postupů, které vám pomohou překonat počáteční potíže.
[/vc_column_text] [blank_spacer height=”30″ width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_single_image image=”15239″ image_size=”full” frame=”noframe” lightbox=”yes” link_target=”_self” width=”1/1″ el_position=”first last”] [blank_spacer height=”30″ width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]
1. Nastavte jasná očekávání
Nastavení jasných očekávání pro tým, je klíčovým faktorem úspěchu nejen v tradičním prostředí kanceláře, ale i v týmech pracujících na dálku. Věnujte speciální pozornost tomu, abyste úkoly, termíny a výstupy definovali co nejjasněji a nejpříměji. Sdílejte s týmem důležité informace a pomozte kolegům pochopit, jak přesně budete měřit úspěch. V případě práce na dálku jsou komunikační kanály často omezené a vzniká tak větší prostor na možné nedorozumění. Dávejte proto více otázek a raději dvakrát zkontrolujte, zda vám zcela porozuměli.
[/vc_column_text] [blank_spacer height=”30″ width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]
2. Stanovte hranice
Jednou z nástrah práce z domu je, že lidé nedokážou přestat pracovat. Netřeba přilévat olej do ohně a domnívat se, že lidé zavření doma i tak nemají co dělat. Nepřetržité přesčasy vedoue nejen ke zhoršení produktivity a mezilidských vztahů, ale také k vyhoření. A to platí i pro vás, jako manažera! Manažeři virtuálních týmů by proto měli definovat jasné hranice a pokyny, včetně pravidel vzájemné dostupnosti – kdy budete vy a vaši kolegové pracovat a jak se navzájem spojit v případě potřeby. Tím nastavíte očekávání všech členů týmu a zároveň pomáháte předcházet vyhoření ambiciózních pracovníků.
[/vc_column_text] [blank_spacer height=”30″ width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]
3. Udržujte blízký kontakt (poslouchejte, informujte, usměrňujte)
Úspěšní manažeři virtuálních týmů jsou v pravidelném kontaktu s jednotlivými členy. Zaveďte pravidelné denní nebo alespoň týdenní setkání s kolegy. Pokud pracují jednotlivě, může jít o individuální hovory. Pokud pracují na něčem společně, může jít o týmové setkání. Důležité je, aby byly hovory pravidelné a plánované. Vaši kolegové tak budou vědět že jste na dosah a mohou s vámi konzultovat a že jejich obavy a otázky budou vyslyšeny. Uvedené platformy také můžete využívat ke sdílení novinek, týkajících se vašeho týmu.
[/vc_column_text] [blank_spacer height=”30″ width=”1/1″ el_position=”first last”] [impact_text include_button=”yes” title=”Zjistěte víc!” href=”/remote” color=”accent” size=”normal” type=”standard” target=”_blank” position=”cta_align_bottom” alt_background=”alt-six” width=”1/1″ el_position=”first last”]
Pomáháme budovat efektivitu na home office!
[/impact_text] [vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]
4. Důvěřujte jejich smyslu pro odpovědnost (ale zkontrolujte výsledky)
Jedním z nejtypičtějších obav manažerů v souvislosti s prací z domu je, že členové týmu nebudou pracovat tak tvrdě nebo tak efektivně jako v kanceláři. Proto se snaží kontrolovat každý aspekt práce týmu, což je nejen nemožné, ale i maximálně neefektivní. Při práci na dálku byste měli mít k posuzování a měření výkonnosti vašeho týmu jiný přístup. Jakmile budou mít kolegové jasno v očekáváních, důvěřujte svému týmu a zaměřte se na výsledky, ne na aktivity nebo odpracované hodiny.
[/vc_column_text] [blank_spacer height=”30″ width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]
5. Vyberte správný nástroj(e) pro práci na dálku
Jako manažer nesete zodpovědnost za to, abyste udrželi svůj tým ve spojení. Naštěstí dnešní technologické inovace nabízejí nesčetné možnosti. E-maily, textové zprávy a telefonní hovory jsou základní nástroje komunikace, ale sami o sobě nestačí. Vaši kolegové musí vidět vás a vy je. Proto se důrazně doporučuje používat komunikační a týmové platformy pro spolupráci, například Zoom nebo Hangouts. Mnohé z nich jsou k dispozici zdarma. V zájmu hladké spolupráce také definujte, který nástroj slouží pro jaké účely. Například videokonference na setkání týmů, e-maily pro všeobecné problémy a textové zprávy pro naléhavé záležitosti.
[/vc_column_text] [blank_spacer height=”30″ width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” width=”1/1″ el_position=”first last”]
[et_bloom_inline optin_id=”optin_4″]
[/vc_column_text] [vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]
6. Sledujte křivku angažovanosti
I když se se svým týmem pravidelně setkáváte a vídáte během denních nebo týdenních hovorů, je mnohem těžší rozpoznat, kdy má kolega potíže – ať už jde o pracovní problém obecně nebo o výzvy související právě s prací z domu. Lidé budou mít pravděpodobně větší problém řešit s vámi věci přes telefon, než osobně
Získávejte pravidelnou zpětnou vazbu o náladě, úrovni stresu a angažovanosti vašich kolegů pomocí rychlých a uživatelsky nenáročných řešení (např. My využíváme službu Happy at Work) nebo komplexnějších nástrojů pro hodnocení komunikace a spolupráce jako je Sociomapovanie® týmu. Díky těmto nástrojům okamžitě zjistíte možný pokles angažovanosti u jednotlivců nebo celkový negativní trend a můžete tak okamžitě zasáhnout.
[/vc_column_text] [blank_spacer height=”30″ width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]
A co teď? Přenést do praxe!
Ačkoli to mnozí děláme, není to vždy všechno jasné. Mnoho lidí zažívá frustraci ve snaze následovat všechny “dobré rady na práci z domu.” Skutečnost je taková, že úspěch se skrývá v implementaci – vybrat, zavázat se a realizovat kroky ke zlepšení práce na home office.
[/vc_column_text] [blank_spacer height=”30px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]
Zpracované podle DEVELOR International
[/vc_column_text] [blank_spacer height=”30px” width=”1/1″ el_position=”first last”] [vc_column_text pb_margin_bottom=”no” pb_border_bottom=”no” el_class=”mid50″ width=”1/1″ el_position=”first last”]
Vedení týmu, který je doma není jednoduché. Podívejte se na nabídku našich online školení nebo si přečtěte další články a zlepšete vůdčí dovednosti u sebe, nebo ve vaší firmě
[/vc_column_text] [blank_spacer height=”30″ width=”1/1″ el_position=”first last”] [blank_spacer height=”30px” spacer_id=”EndPageForm” width=”1/1″ el_position=”first last”] [spb_parallax bg_type=”cover” alt_background=”alt-six” el_class=”EndPageParallax” width=”1/1″ el_position=”first last”]
Poskytujeme tréninky pro lídry online
Vyžádejte si nabídku
[contact-form-7 404 "Nenalezeno"]
[/spb_parallax]
Zvládejte hybridní operace
Zanechte váš e-mail a získejte nejnovější elektronickou knihu nabitou testovanými tipy, jak pracovat v hybridním týmu.
