Zavřít
 Zavřít

DEVELOR Czech

    Všechny kontakty
    Aktuální dění
    Magazín  

    Nalezeno v službách a řešení

    • Napište prosím alespoň 3 znaky do vyhledávání.
    Projít všechny služby

    Najít ve zdrojích

    • Napište prosím alespoň 3 znaky do vyhledávání.
    Prohlédnout všechny zdroje
      Kontaktujte nás

    Možná jste v našich příspěvcích na LinkedIn zaznamenali dvě zajímavé části dosud nejrozsáhlejší demografické analýzy společnosti Insights Group:

    • Rozložení preferenčních energií na jednotlivých kontinentech
    • Rozdělení preferenčních energií podle věkových skupin

    Připomeneme si je v poslední části tohoto článku.

    Nejprve se však podívejme na rozložení barevné energie podle:

    • pohlaví
    • počtu dominantních energií nad 50% (a tedy umístění na vnitřních kruzích kruhu Insights)
    • typu pracovní pozice

    Pokud jste se dosud nesetkali s barevnou typologií Insights Discovery, nabízíme velmi stručný přehled jednotlivých barevných energií. Více informací naleznete ZDE.

    Chladivě modrá – racionální introvert, zaměření: správnost, řád

    Ohnivě červená – racionální extrovert, zaměření: rychlost, výsledky

    Zářivě žlutá – emocionální extrovert, zaměření: společnost, uznání

    Zemitě zelená – emocionální introvert, zaměření: harmonie, klid

    Barvy (barevně energie) a typy osobností podle pohlaví

    Chladivě
    modrá
    Ohnivě
    červená
    Zářivě
    žlutá
    Zemitě
    zelená
    Celkový vzorek  23%26%27%24%
    Ženy19%22%32%27%
    Muži26%30%24%20%

    Tabulka: Zastoupení dominantními/ hlavní barevné energie podle pohlaví – 4 základní typy

    Celková populace v rámci vzorku má vyvážené zastoupení všech čtyř energií. Pokud se podíváme na dominantní zastoupení podle pohlaví, mužská část vzorku má relativně vyšší zastoupení ohnivě červené a chladivě modré (myslící část kruhu Insights Discovery) a ženská část zase relativně vyšší zastoupení zemitě zelené a zářivě žluté (cítící část kruhu Insights Discovery).

    Pokud údaje rozdělíme na 8 typů Insights, uvidíme jejich největší a nejmenší zastoupení u obou pohlaví. Zde nejsou rozdíly mezi vzorkem žen a mužů tak výrazné jako při srovnání čtyř základních energií. Ženy mají nejnižší zastoupení v typu Reformátor a nejvyšší v typu Podporovatel, zatímco muži mají nejnižší zastoupení v typu Pomocník a nejvyšší v typu Pozorovatel.

    ReformátorVedoucíMotivátorInspirátorPomocníkPodporovatelKoordinátorPozorovatel
    Celkový vzorek9%12%10%14%9%18%13%15%
    Ženy7%10%9%16%11%22%13%12%
    Muži11%14%10%12%8%14%13%18%

    Tabulka: Zastoupení Insights typů podle pohlaví – 8 typů

    Je zapotřebí si připomenout, že jde jen o obecné trendy uvedené v procentech. V žádném případě netvrdíme, že vybrané barevné energie se více hodí pro jedno či druhé pohlaví.

    Typy osobností na kruhu Insights Discovery

    Podle toho, kolik energií nám naše zpráva Insights Discovery ukazuje nad středovou čárou (nad 50%), rozlišujeme 3 typy:

    • Zaměřený (1 energie nad 50%)
    • Klasický (2 energie nad 50%)
    • Přizpůsobivý (3 energie nad 50%)

    Pokud si chcete připomenout (podívat se), jak vypadá klasický typ v osobní zprávě Insights Discovery, klikněte SEM.

    Z uvedeného grafu vyplývá, že ve vyhodnoceném vzorku je nejvíce zastoupen klasický typ (53%) a nejméně zastoupen zaměřený typ (3%).

    Pokud jde o konkrétní pozice na kruhu, nejvíce zastoupeny jsou pozice 31, 34 a 51. Nejméně zastoupenou pozicí je 105 (pouze 215 lidí z předmětné vzorku), následují další dva kreativní typy (šedá část kruhu) 108 a 104 (přes 260 lidí z celkového vzorku).

    Typy osobností a pracovní pozice

    Analyzovaný vzorek v této kategorii se od ostatních liší kvůli regulacím GDPR. Představuje počet > 36 tisíc a zahrnuje 18 různých pracovních pozic. Při prohlížení dat je důležité uvědomit si, že naše barevné preference mohou ovlivnit typ pracovní pozice, kterou si vybereme, ale v žádném případě nelimituje typ práce, kterou jsme schopni provádět.

    Barevné preference by nikdy neměly omezovat naše aspirace v kariéře nebo být spojovány s očekávaným výkonem na určité pozici.

    Přehled obecných trendů – nebo jak je to s těmi softwarovými inženýry 🙂

    • IT, přesto, že nejvíce z nich má skutečně dominantní modrou energii, v našem vzorku tento “souboj” prohrávají s lidmi pracujícími v oblasti financí a účetnictví
    • Nejvíce lidí s ohnivě červenou jako hlavní barvou je na pozici prezidenta nebo CEO
    • Nejvíce dominantně “žlutých” se pohybuje mezi oblastními/ regionálními manažery
    • Dominantní zelená je nejvíce zastoupena u učitelů

     

    • Pokud se na to podíváme z opačného spektra, nejméně dominantně červených je právě u softwarových inženýrů
    • Nejméně “modrých” je na pozici prezidenta či CEO
    • Nejmenší zastoupení dominantní žluté je u lidí pracujících ve financích či účetnictví
    • No, a nejméně dominantně zelené je u viceprezidentů (pouze 12% z celkového vzorku)

    Jak se liší typy osobností v závislosti na věku?

    Obecně introverti převažují v starších věkových skupinách a extroverti zase v mladších …

     

    Zajímavé je, že rozdíly mezi pořadím barevných energií do 60 let nejsou tak výrazné (2-3%). Ve skupině nad 60 let vede dominantní zemitě zelená před druhou barevnou energií v pořadí (chladivě modrou) o 9%. Dominantně červená od 25 let výše má stoupající tendenci až do 59 let a pak od 60 let se opět snižuje …

    Typologie podle kontinentů

    Severní Amerika, Afrika, Oceánie a Asie mají tendenci být více introvertní, s vyšším zastoupením chladivě modré a zemitě zelené jako hlavní barevné energie. Ohnivě červená se jako hlavní barva v našem vzorku ukázala v regionu Jižní Ameriky.

    Pokud se podíváme na podrobnější regionální zprávu podle jednotlivých států, zjistíme, že dominatně žlutí jsou například ve Francii. I když byste možná očekávali něco jiného, u Italů převažuje dominantně červená, u Španělů zase dominuje zemitě zelená.

    Pokud by vás zajímalo podrobněji rozložení na 8 Insights typů podle kontinentů, stáhněte si celou zprávu v PDF pod článkem.

    ========================

    Analyzovaný vzorek více než půl milionu Insights Discovery zpráv byl největším analyzovaným vzorkem v dějinách Insights. Pohled na trendy je dobrým tématem na diskusi, ale připomínáme, že nešlo o reprezentativní vzorek. Jde o anonymní shrnutí lidi, kteří vyplnili dotazník – a tedy odráží trend v tomto kontextu.

    Je také dobré se připomenout, že všichni v sobě máme mix všech 4 barevných energií, každý z nás je proto unikátní a přináší své specifické silné stránky.

    Pokud Vás zajímá o osobní typologii Insights Discovery a její přínosech pro spolupráci, leadership nebo prodej chtěli vědět víc napište nám.

    Zpracovala: Jana Polláková, konzultantka

    V článku jsme použili informace a ilustrace z analýz společnosti The Insights Group Ltd. Global Demographic Report (2018) a Regional Demographics Report (2019)

    Stáhněte si Demografickou analýzu v PDF

    Zanechte svůj e-mail, stáhněte si PDF a přidáme Vás na mailing list. Posíláme měsíční newsletter o aktuálním dění a pozvánky na akce.

      Související články