Růst v dobách krize?
Není problém!
Profilplast Ltd. byl založen v roce 1989 s částečně maďarským a částečně německým kapitálem. V současné době jsou dominantním hráčem na domácím trhu v produkci a distribuci plastových a kovových profilů, které jsou používány pro stavební a průmyslové aktivity.
VÝZVY MANAGEMENTU
První vlny krize zasáhly stavební průmysl a tím i Profilplast na podzim roku 2008. Krátkodobé plány se od té doby rozvinuly tak, že se ukázalo, že léto nebude možné splnit. Norbert Tajti, Managing Director společnosti považoval za důležité, aby management společnosti vytvořil středně dobou strategii jako reakci na výzvy krize, která by zvýšila výkonnost a obrat společnosti. Cílem bylo vyvinout účinnější model prodeje, s kterým by Profilplast byl schopen navýšit objem prodeje na domácím trhu i v exportu. Management společnosti pochopil, že bez detailní diagnózy budou pouze hledat lék na zvládání problémů a chybějící střednědobá strategie bude mít negativní vliv na organizaci. Profilplast hledal celkové řešení jejich komplikovaného problému a takového partnera, který je expert ve více oblastech a má zkušenosti se
- strategickým plánováním
- rozvojem prodejní efektivity
- lean managementem
- rozvojem společnosti.
Profilplast si zvolil jako partnera Develor, který nenabízel hotové řešení problému, ale navrhoval strategickou spolupráci založenou na důkladné přípravě. Při formulování strategie, kromě rozvoje prodeje, bylo důležité zharmonizovat změny s aktivitami back-office (produkce, logistika, management kvality), aby spolupráce mohla fungovat efektivně.
[one_half]
[/one_half]
[one_half_last][blockquote3]“KE KONZULTACI JSME HLEDALI PARTNERA, KTERÝ JE SCHOPNÝ POSKYTNOUT VŠESTRANNÉ ŘEŠENÍ A GARANTOVAT MĚŘITELNÉ VÝSLEDKY VŠECH NAŠICH VÝZEV.”[/blockquote3][/one_half_last]
ŘEŠENÍ
Pokud se o Develor řešení chcete dozvědět více, kontaktujte nás na: info.czech@develor.com
VÝSLEDKY
[one_half]
Očekávání managementu a vlastníků bylo zefektivnit fungování společnosti a zvýšit objem prodeje Profilplastu na jeho trzích.
Výsledkem rozvoje v letech 2009-2011 bylo, že Profilplast dokázal úspěšně zvýšit svůj obrat národně i mezinárodně. Celkově dokázali dosáhnout 33% zvýšení tržeb, i když domácí stavební průmysl stále klesal. Rozvojový program dosáhl svých cílů ke spokojenosti managementu i vlastníků.
Návratnost investice
V posledních 3 letech Profilplast investoval cca 7 million HUF (cca 23,000 EUR) do rozvojových programů zaměřených na trénink a konzultace. Tato investice prokázala značnou návratnost tím, že se podařilo uskutečnit úsporné nápady a dosáhnout zvýšených cílů v době krize, kdy měl stavební průmysl významný úpadek.
[/one_half]
[one_half_last]
[/one_half_last]
[blockquote3]“PENÍZE, KTERÉ JSME DO ROZVOJOVÉHO PROCESU INVESTOVALI, SE MNOHONÁSOBNĚ VRÁTILY.”[/blockquote3]
[blockquote3]“I PO TŘECH A PŮL LETECH JSOU VE SPOLEČNOSTI STÁLE JEŠTĚ REZERVY A V DEVELORU VIDÍM DOBRÉHO PARTNERA, S KTERÝM BYCHOM TYTO POTENCIÁLNÍ REZERVY VYTÁHLI NA POVRCH A PROMĚNILI V NAŠI KOMPETENČNÍ VÝHODU.”[/blockquote3]
Témata
Případové studieZvládejte hybridní operace
Zanechte váš e-mail a získejte nejnovější elektronickou knihu nabitou testovanými tipy, jak pracovat v hybridním týmu.