Zavřít    

    DEVELOR Czech s.r.o.
    Korunní 2569/108
    101 00 Praha

    Všechny kontakty
    Kontaktujte nás    
    • Leadership a manažment
    • Postoj a nastavení mysli
    • Prodej, péče o zákazníka a vyjednávání
    • Osobní produktivita a komunikace
    • Budování týmu a spolupráce
    • Diverzita, rovnost a inkluze
    • Hodnocení a diagnostika
    • HR konsultink a koučink
    • Všechny služby
    Individuální diagnostika

    360° Zpětná vazba

    Individuální diagnostika

    Development Centrum (DC)

    Individuální diagnostika

    Assessment Centrum (AC)

    Organizační diagnostika

    Happy At Work

    Organizační diagnostika

    Analýza firemní sítě (CX-Ray)

    Nalezeno ve službách a řešeních

    • Napište prosím alespoň 3 znaky do vyhledávání.
    Projít všechny služby

    Najít ve zdrojích

    • Napište prosím alespoň 3 znaky do vyhledávání.
    Prohlédnout všechny zdroje

    Technologický pokrok umožňuje pracovat na dálku stále více lidem. Ať už jde o vědomé rozhodnutí nebo důsledek situace, práce z domova představuje množství výhod a výzev zároveň.

    Statistiky tvrdí, že lidé, kteří pracují mimo klasické kanceláře, jsou produktivnější, většinou mají lepší rovnováhu mezi pracovním a soukromým životem a šetří čas od cestování do práce až po obědy. Na druhé straně jsou z mnoha důvodů zranitelnější: mají tendenci pracovat déle a zapomínají v pravý čas vypnout počítač, nemají osobní kontakt s kolegy, jsou izolovaní a čelí různým rozptýlením.

    Přinášíme proto několik tipů, jak být efektivní, i když pracujete z domu.

    Definujte si pracovní místo

    Udělejte si doma jasné pracovní místo, které vám umožní nerušeně pracovat. Ideálně samostatnou místnost, ale může to být i malý stůl nebo koutek, který je určen pouze pro váš počítač a pracovní materiály. Vlastní pracovní místo vám může také pomoci oddělit váš pracovní a soukromý život.

    Pokud možnost fixního pracovního místa doma není, i mobilní pracoviště postačí – všechny potřebnosti pro práci doma mějte v jedné krabici či batohu tak, abyste se dokázali maximálně rychle sbalit a přesunout podle aktuální domácí situace.

    Zamezte rozptýlení

    Jakmile budete mít svůj pracovní prostor, zbavte se všeho, co by vás mohlo rozptylovat. Pokud máte u stolu posilovací soupravu, televizor nebo jiné předměty, může vás to snadno odpoutat od práce. Je také vhodné, probrat a nastavit si očekávání s členy vaší domácnosti. Dejte jim vědět, kdy vás mohou a kdy nemohou vyrušovat.

    Stanovte si pracovní čas

    Dívejte se na váš den, jako na každý jiný pracovní den. Stanovte si pracovní dobu nebo ji přizpůsobte požadavkům vaší firmy a držte se jí. Například, začněte pracovat v 8:00 ráno a skončete kolem 17:00 odpoledne. Svůj pracovní čas můžete upravit tak, abyste byli efektivnější a aby vám to pomohlo vyhnout se zbytečnému prodlužování pracovní doby.

    Vytvořte si denní a týdenní plán

    Jakmile jste připraveni, začněte vytvořením rozvrhu. Pomůže vám to naplánovat si den, zůstat soustředění a vytěžit co nejvíce ze své práce. Vytvořte si seznam úkolů a vyberte ty, které vyžadují nejvíce soustředění na čas, kdy jste nejefektivnější. Nezapomeňte zahrnout pravidelné přestávky a určit si, kdy končí váš pracovní den. Naplánujte si i „offline“ čas (kdy si vypnete veškerá oznámení) a zabráníte tak rozptýlení, když se potřebujete maximálně soustředit.

    Ujasněte si způsob a frekvenci komunikace

    Komunikace a interakce jsou zřejmě největšími výzvami při práci na dálku. Právě proto je kriticky důležité, vyjasnit si s vaším manažerem, členy týmu či projektu, jaký rozsah komunikace a v jaké frekvenci od vás očekávají a jaké detaily s nimi máte sdílet. Mnohá technická řešení jako Zoom, Skype nebo jiné komunikační nástroje, které pomáhají podporovat denní interakci, bývají zdarma.

    Udělejte si rituál na ukončení pracovního dne

    Jednou z výhod dojíždění do práce je, že na cestě zpět se můžeme odreagovat, vyčistit si mysl a připravit se na odpočinek. Pokud je pro vás vypnutí se od práce výzvou, rituál ukončení pracovního dne vám v tom může výrazně pomoci. Ukončete den kontrolou úkolů na kterých jste pracovali a vytvořením seznamu zbývajících úkolů. Seznam úkolů pro následující dny je důležitý, přičemž je třeba pamatovat na vaše priority. Na konci dne vypněte počítač a přesto, že je to těžké, zkuste nekontrolovat pracovní e-maily v telefonu.

    Zůstaňte ve spojení

    Práce z domu nemusí nutně znamenat osamělost či izolaci. Vytvoření denních návyků, jako např. pravidelné telefonáty a setkání s členy vašeho týmu nebo využívání videohovorů namísto telefonů, může pomoci tomu, abyste zůstali v kontaktu, i když nesedíte ve stejné místnosti. A kdo řekl, že si občas nemůžete dát neformální online povídání nebo si spolu vypít kávu po obědě ?!

    A co teď? Přenést do praxe!

    Ačkoli to mnozí děláme, není vždy všechno jasné. Řada lidí zažívá frustraci ve snaze následovat všechny „dobré rady na práci z domu.“ Skutečnost je taková, že úspěch se skrývá v implementaci – vybrat, zavázat se a realizovat kroky ke zlepšení práce na home office.

    Práce z domu není jednoduchá. Chcete-li podpořit sebe nebo vaše lidi na cestě k větší efektivitě na home office, požádejte nás o nabídku níže, nebo se podívejte na další články zde.

     

    Zvládejte hybridní operace

    Zanechte váš e-mail a získejte nejnovější elektronickou knihu nabitou testovanými tipy, jak pracovat v hybridním týmu.


      Související články