Zavřít    

    DEVELOR Czech s.r.o.
    Korunní 2569/108
    101 00 Praha

    Všechny kontakty
    Kontaktujte nás    
    • Leadership a manažment
    • Postoj a nastavení mysli
    • Prodej, péče o zákazníka a vyjednávání
    • Osobní produktivita a komunikace
    • Budování týmu a spolupráce
    • Diverzita, rovnost a inkluze
    • Hodnocení a diagnostika
    • HR konsultink a koučink
    • Všechny služby
    Individuální diagnostika

    360° Zpětná vazba

    Individuální diagnostika

    Development Centrum (DC)

    Individuální diagnostika

    Assessment Centrum (AC)

    Organizační diagnostika

    Happy At Work

    Organizační diagnostika

    Analýza firemní sítě (CX-Ray)

    Nalezeno ve službách a řešeních

    • Napište prosím alespoň 3 znaky do vyhledávání.
    Projít všechny služby

    Najít ve zdrojích

    • Napište prosím alespoň 3 znaky do vyhledávání.
    Prohlédnout všechny zdroje

    Toto je závěrečný díl děl naší mini série článků o typologiích. Pokud jste ještě nečetli předcházející tři články, doporučujeme začít prvním zde.

    Naším cílem dnes je sesumarizovat jednotlivé osobnostní typologie zejména vizuálně, abyste viděli společné průniky a zároveň odlišnosti na první pohled.

    Jelikož v našem portfoliu máme Insights Discovery a Luminu Spark, budeme při porovnávání s jinými systémy vycházet primárně z těchto dvou typologií.

    V předešlých porovnáních jsme vedle sebe postavili Luminu vs Insights Discovery a Insights Discovery vs DiSC (Success Insights), dnes do vizualizace přidáme také MBTI (Myers-Briggs) a Hogan HPI.

    Prarodič, rodiče a děti

    I pro nás v týmu bylo zajímavé zarámcovat si nejčastěji využívané typologie. Společně jsme vytvořili metaforu: PRARODIČ – RODIČE – DĚTI MODERNÍCH TYPOLOGIÍ

    Jako prarodiče moderní typologie vnímáme Junga, na jehož dílo se v menší nebo větší míře odvolávají autoři typologických teorií (aka rodiče), které byly historicky vyvinuté později. No a za jejich děti považujeme jednotlivé produkty, takže konkrétní uplatnění typologií v praxi.

    Pro nastínění hlubší historie typologie, která začíná Hippokratem, doporučujeme přečíst si druhý článek z naší minisérie.

    Vizuální porovnání s typologií DiSC

    V druhém a třetím dílu našeho porovnání typologií jsme vedle sebe postavili kruhy z jednotlivých osobnostních profilů. Jak to ale vypadá, když je navzájem překryjeme?

    Vizuální porovnání s MBTI

    Dotazník MBTI vyvinuli dcera a matka (Myersová a Briggsová). Vyvíjeli ho během 2. světové války. Cílem bylo uvědomění si své osobnosti a výsledky měly pomoci ženám poprvé se zaměstnat v průmyslu – identifikovat práci, ve které by byly efektivní, cítili se komfortně a byly by šťastné. Definuje 16 základních typů. Kromě 3 Jungových dimenzí obsahuje navíc parametr judging/perceiving – (usuzování a vnímání). Typologie MBTI byla vystavena kritice kvůli statickým typům, nízké spolehlivosti a validitě.

    Vizuální porovnání Lumina Spark a Hogan

    Dotazník HPI – Hogan Personality Inventory byl inspirován zákonem o občanských právech v USA – který zilegálnil diskriminaci při výběru zaměstnanců. Cílem bylo vyvinout test, který nediskriminuje. Jak jsme uvedli v naší metaforické vizualizaci, Hogan je postaven na teorii Velkých 5. Základní dotazník se zaměřuje na 7 primárních škál a pomáhá také odhalovat stylizaci:

    Stabilita
    Sebeprosazování
    Sociabilita
    Kooperativnost
    Systematičnost
    Zvědavost
    Učenlivost

    Shrnutí série porovnávání typologií

    Vraťme se k otázce, kterou jsme si položili úplně na začátku: „Existuje jednoznačný vítěz?“ Věříme, že tato série článků vám pomohla vyformovat si na ni svůj názor, nebo vás inspirovala hledat další informace.

    Z našeho pohledu je vítěz ten, kdo typologii používá v dennodenní praxi, aby tak přispěl k rozvíjení lepších pracovních i obchodních vztahů. Která typologie mu v tom pomůže, závisí na konkrétních potřebách firmy a cílové skupiny. My si s vámi rádi promluvíme o tom, jaký má přínos Insights Discovery či Lumina Learning. Tyto dvě typologie jsou z pohledu praktického využití a okamžitého přínosu našimi favority.

    Co najdete v našem velkém porovnání typologií?

    Jelikož téma je poměrně obsáhlé, připravili jsme sérii mini článků, ve kterých porovnáme nejčastěji využívané typologie. Otevřete si je kliknutím na název.

    1. Co osobní typologie spojuje
    2. Insights Discovery® vs Success Insights®
    3. Insights Discovery® vs Lumina Spark®
    4. Přehled na jednu stranu – vizualizace rozdílů nejpoužívanějších typologií – tento článek.

    Kde zjistit více o barevných typologiích?

    Chcete-li o barevné typologii mluvit živě a interaktivně, prohlédněte si přehled plánovaných akcí. Obvykle je jedna z nich věnována právě barevné typologii.

     

    Zpracovala: Jana Polláková, konzultantka

    Zvládejte hybridní operace

    Zanechte váš e-mail a získejte nejnovější elektronickou knihu nabitou testovanými tipy, jak pracovat v hybridním týmu.


      Související články